27 Mar 2018

5 vanligaste ursäkterna till att skippa träningen

Alla kommer vi med ursäkter och anledningar till varför vi inte hinner träna.

Här skall du få de vanligaste och lite tips på hur du tar dig förbi dem och dramatiskt ökar dina chanser att nå dina mål

1.       Jag är nog lite sjuk…

Visst, har du feber eller ont i halsen ska du vila, men studier visar faktiskt att träning inte förvärrar förkylningar. Känner du dig trött- dra ner på intensiteten tills du är piggare. Träningen ger dig glädjehormoner som behövs för att besegra bacillerna!

2.       Jag har så mycket på jobbet…

Mycket av tiden du lägger på din träning kanske handlar om logistik? Prova att träna hemma, det behöver inte vara så komplicerat. Vanliga övningar som burpees, knäböj, planka och armhävningar kräver inte så mycket yta och kan göras överallt, även du som är på resande fot kan träna en stund på hotellrummet. Vill du ha färdiga träningsfilmer med instruktör som du kan kolla på telefon, dator eller ipad hittar du dom här

3.       Det är för mörkt för att träna efter jobbet, jag har ingen energi… 

Gå upp tidigare och hinn med ett minipass innan jobbet. Se till att få in ordentligt med vardagsmotion (ta trapporna, promenad på lunchen osv) Din aktiva start på dagen kan tom göra att du får mer energi till att träna på eftermiddagen; energi ger energi!

4.       Jag är förälder, jag hinner inte.

Ta med barnen i träningen! Barn behöver också röra på sig och det kan bli en kul stund tillsammans. Eller så ordnar du barnvakt, det är inte konstigare än att ha barnvakt för att gå på bio eller på krogen. Att vara en aktiv förälder inspirerar även barnen att träna.

5.       Jag har inte råd.

Att träna och ha ett aktivt liv kan man ha utan att lägga massa pengar på gymkort som man aldrig använder. Hemmaträning och uteträning blir ofta mer kvalitativ utifrån ett tidseffektivt sätt än att packa väska och sen ta sig iväg till ett annat ställe.

PS. Om du verkligen vill få en kickstart på träningen och kosten så skall du anmäla dig till Malins 6-veckors program. Klicka här och  fyll i din e-post om du vill få förtur (info innan resten) Malins Kickstartsprogram. Programmet är begränsat till 100 platser. (OBS! detta är inte någon bindande anmälan – endast en förhandsnotis via email när vi öppnar)

Har du ingen tränings- och kostplan att följa i dagsläget? Är du trött på att haka på dieter och upplägg som funkar för stunden men effekten försvinner så fort du återgår till ditt normala vardagsliv?

I April lanserar vi ”Malins Kickstart”, ett program som innehåller allt du behöver för att komma igång, nå resultat och sen framförallt, ha skapat goda vanor att ta mig sig i ditt vardagsliv!

Efter förra årets succé med ”Malins 6-veckors utmaning” har vi finslipat upplägget och bland annat lagt  till en härlig receptbok med massa recept som hör till kostupplägget!

Det här ingår i Kickstartprogrammet:

– Checklistan “Kom-i-gång smart” med massa tips på hur du skapar bästa förutsättningarna för din utmaning.

– “Shoppinglistan”– här får du massa bra alternativ på vad du ska ha hemma för att du så effektivt som möjligt ska nå dina mål.

-”Malins Kickstart- Receptboken”- 30 sidor recept och inspiration med recept under 30 minuter!

– Tillgång till gemensamt forum på Facebook där jag hela tiden uppdaterar och coachar alla som är med, med 24 timmars svarsgaranti!

Du har också möjlighet att dela med dig av dina framsteg och kommunicera med andra i utmaningen, ställa frågor osv.

Här är feedback från några som var med förra omgången:

”Jag nådde ganska snabbt mitt mål rent viktmässigt, men det bästa är att jag har hållt vikten efteråt, jag har fortsatt med samma tänk men nu går det helt automatiskt”

Helen 47, Stockholm

”Jag är ingen sån person som gillar att gå på gym- det bästa var hemmaträningspassen och forumet på facebook, Malin och alla andra stöttade varandra och kom med tips varje dag”

Maria 33, Värnamo

Anmäl ditt intresse här : Malins Kickstart

Jonas C